BELLER : Is dit Pizza Hut ?
GOOGLE : Nee meneer, het is Google Pizza.
BELLER : Sorry ik moet een verkeerd nummer hebben gekozen.
GOOGLE : Toch niet meneer, Google heeft vorige maand Pizza Hut gekocht.
BELLER : OK, Ik wil graag een pizza bestellen.
GOOGLE : Wilt u uw gebruikelijke meneer ?
BELLER : Mijn gebruikelijke ? Je kent me ?
GOOGLE : Volgens ons gegevensblad met nummerherkenning bestelde u de laatste 12 keer dat u belde een extra grote pizza met 3 kazen, worst, pepperoni, champignons en gehaktballen op een dikke korst.
BELLER : Super ! Dat is wat ik wil.
GOOGLE : Mag ik je voorstellen dat je deze keer een pizza bestelt met ricotta, rucola, zongedroogde tomaten en olijven op een volkoren glutenvrije dunne korst ?
BELLER : Wat ? Ik wil geen vegetarische pizza !
GOOGLE : Uw cholesterol is niet goed meneer.
BELLER : Hoe weet je dat nou ?
GOOGLE : We hebben uw telefoonnummer thuis vergeleken met uw medische gegevens en hebben de uitslag van uw bloedonderzoeken van de afgelopen 7 jaar.
BELLER : OK, maar ik wil die vegetarische pizza niet! Ik slik nu al medicijnen voor mijn cholesterol.
GOOGLE : Pardon meneer, maar u heeft uw medicatie niet geregeld ingenomen. Volgens onze database kocht u 4 maanden geleden slechts een doos met 30 cholesteroltabletten bij Lloyds Pharmacy.
BELLER : Ik heb er meer gekocht bij een andere apotheek.
GOOGLE : Dat wordt niet weergegeven op uw creditcardafschrift.
BELLER : Ik heb contant betaald.
GOOGLE : Maar u heeft volgens uw bankafschrift niet genoeg geld opgenomen.
BELLER : Ik heb andere geldbronnen.
GOOGLE : Dat wordt niet weergegeven op uw laatste belastingaangifte, tenzij u ze heeft gekocht met een niet-aangegeven inkomstenbron en dat is in strijd met de wet !
BELLER : Wel verdomme.
GOOGLE : Het spijt me meneer, we gebruiken dergelijke informatie alleen met de bedoeling u te helpen.
BELLER : Al genoeg ! Ik ben doodziek van Google, Facebook, Twitter, WhatsApp en alle anderen. Ik ga naar een eiland zonder internet, tv, zonder telefoondienst en niemand die naar me kijkt of me bespioneert.
GOOGLE : Ik begrijp het meneer, maar u moet eerst uw reispas verlengen. Het is 6 weken geleden verlopen ...
Welkom in de toekomst!
Laatst aangepast door Jan op wo okt 12, 2022 1:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt